Teckning: ”Elvis Presley took a Cadillac to the Stairway To Heaven”.


Jag har fått min första internationella teckningsbeställning!

Jag ställer just nu ut några teckningar hos Torgbutiken i Torsby, och fått positiv respons. Ett par från Norge gillade bilderna på Johnny Cash och Bob Dylan så mycket att de beställde en teckning av en ung Elvis Presley i samma stil som teckningarna på Cash och Dylan.

När jag promenerade till nya Coop i Torsby fick jag en vision på hur bilden ska se ut. Så här blev resultatet:

Det här blev en sorts uppföljare på teckningen av ”Johnny Cash took the No 50′ Train To Heaven”, fast med några olikheter. Det blev en profilbild på Elvis, en Cadillac parkerad vid trappan till himlen. En siluett av legenden på väg till trappan syns i bakgrunden. Den här bilden blev bättre än förväntat eftersom Elvis är riktigt, riktigt svår att teckna. Populär på Facebook blev den också, med nästan 40 likes och en mängd kommentarer.

Jag är oerhört glad! Hoppas ni gillar teckningen för det gör jag. Nästa gång blir det en teckning på Loreen!

3 thoughts on “Teckning: ”Elvis Presley took a Cadillac to the Stairway To Heaven”.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

