Teckning: Loreen.


Loreen är årets vinnare i Melodifestivalen och hon förtjänar det helt klart. Med ”Euphoria” så har hon en bra chans i Baku!

Jag tänkte göra en hyllningsbild av henne – och så här blev då resultatet!

Det blev både ett porträtt och en bild på uppträdandet i Melodifestivalen.

Jag prövade de nya tuschpennorna som min sambo Malin gav mig i födelsedagspresent och fyllde i färgen i Loreens ansikte i närbilden – som är från omslaget av ”Euphoria”.

Utmaningen denna gång var att få till hennes hår i närbilden. Jag älskar omslaget till singeln så jag ville göra den rättvisa. Sedan är det ju bakgrunden under Loreens uppträdande som är väldigt mörk men ändå ger ett blått sken. Jag tänkte fläta in det i hennes hår i närbilden, så att det går från svart till det blå skenet. Jag tror jag har lyckats eftersom det här var en riktig utmaning.

Jag hoppas ni gillar bilden mycket, för det har en mäktig bild att göra, särskilt all färgläggning.

One thought on “Teckning: Loreen.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

