Teckning: Freddie Mercury.


Mer porträtt i musikens tecken!

Denna gång är det ett önskemål från en arbetskollega, nämligen hennes stora idol Freddie Mercury från Queen. Denna legendariska sångare hade en stark karisma och scennärvaro, vilket var intressant och kul att få till i bilden. Jag är mycket nöjd med denna teckning och det är min arbetskollega också. Hoppas ni gillar bilden!

Jag kommer att fortsätta i musikens tecken, för nu har jag fått ett speciellt önskemål. Top Cats har önskat en bild av dom och det känns hedersamt. Jag greppar pennorna och tar mig an den första kändisönskemålet någonsin!

4 thoughts on “Teckning: Freddie Mercury.

  1. Jag gillar den här bilden. 🙂 Tycker du har fått till det mycket bra med skuggningar, proportioner och hans pose.
    Hur gör du när du tecknar, kalkerar du eller har du refernsbilder som du tittar på?

    • Åh, tack snälla Anna. Vad glad jag blir! Roligt att du gillar den här bilden!

      Det beror på – är det ett porträtt så brukar jag oftast ha ett fotografi som jag brukar titta på så jag kan koncentrera mig bättre. Det vill säga referensbilder. Men jag gör en del bilder på fri hand också – bägge ”Gamers och Rosor” och ”LIMBOSIZED” till exempel är helt på fri hand.

  2. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

