Teckning av Top Cats är en succé!


När jag fick en teckningsförfrågan av Top Cats blev jag riktigt glad. Jag tror jag spenderade en vecka att få till Torsbykatternas drag, instrument och stil. Särskilt på söndagen.

Så här blev resultatet!

Ni förstår nog varför det tog sån tid?

Alla detaljer och drag var ren precisionsarbete. Ståbasen till exempel var en riktig utmaning.

Jag visade bilden för sångaren Jon som tyckte den var fin. Sedan la jag upp bilden på Facebook, taggade gruppen och ”likes” började komma.

Som mest har jag fått 36 likes för Elvis-teckningen nyligen, men här uppstod det ett jordskred!

240 gillar teckningen av Top Cats!

Jag fattar inte att det är sant! Jag är rörd!

Tack alla snälla Facebookare som diggar denna bild.

 

Nu har det varit en del porträtt på senaste tiden, tycker nu att det är en bra tidpunkt för ett tvspelsmotiv igen. Porträtt är roliga men det är skönt med variation. Jag har nu påbörjat med en hyllningsbild till ett av mina favoritspel; Legend Of Zelda: A Link To The Past.

3 thoughts on “Teckning av Top Cats är en succé!

  1. Bilden är jättefin Jerry!
    Du har verkligen fångat gruppens sväng och bilden känns verkligen levande.
    Jag förstår verkligen att gruppen och så många andra gillar den. Tycker att basen är jättesnygg också!
    Hoppas verkligen du kan börja tjäna lite fina slantar på dina teckninar. 🙂
    Grattis och kram!

    • Jag är otroligt rörd av alla fina människor. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så många som skulle tycka om den här bilden.

      Jag är jätteglad att du tycker om den här teckningen, och att du tycker att jag fått in ett djup. Det värmer mig mycket med dina ord.
      Tack så hjärtligt mycket! 😀 Kramar

  2. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

