Inför A Link To The Pasts hyllningsteckning.


Jag är nu i skrivande stund pågående med min hyllning till Legend Of Zelda: A Link To The Past.
Men varför ytterligare en Zelda-teckning? Jag gjorde ju tre stycken förra året. Varför inte ett annat spelmotiv?
Jag älskar Legend Of Zelda-serien, så jag kan göra hur mycket bilder baserade på Hyrules magiska värld. Men det finns faktiskt ett vettigt skäl till varför jag gör denna teckning.
För tjugo år sedan spelade jag A Link To The Past för första gången. Det var ren förälskelse från första sekund. Det är så många moment och ögonblick i Links episka äventyr som håller än idag. Tower Of Hera, Helmasaur King, den iskalla grottan där man hittar Ice Rod, pojken med flöjten… Spelet har allt.
Det är hög tid att ge A Link To The Past den hyllning som det förtjänar. Håll gärna utkik!

2 thoughts on “Inför A Link To The Pasts hyllningsteckning.

  1. Zelda-fan som jag är så väntar jag ivrigt. Gillade för övrigt din förra teckning. Hade många element som var mästerliga och vissa bra. Nu är jag ju själv lite smått halvdålig på att rita, men jag kan se att du utvecklats mycket under bara ett år. Grattis till alla likes! 🙂

    • Awesome! Jag är jätteglad för din härliga kommentar, och jag är framför allt riktigt glad att du gillade Top Cats-bilden! Jag såg dessutom att du gjorde tummen upp på FB för A Link To The Past-bilden. 😀

Kommentera

