”Pieces of Legend Of Zelda: A Link To the Past”.


För tjugo sedan spelade jag Legend Of Zelda: A Link To The Past för första gången, och än i dag älskar jag det. En kombination av härlig story, vacker musik, superb 16-bitsgrafik och förförisk utmaning som står sig än idag – det måste ju bara hyllas. Nu är spelet mer än tjugo år gammalt, förstås. Men det hindrar mig inte att visa min kärlek till Links tredje äventyr.

Så här blev då resultatet!

 

Men hur hyllar man ett så underbart spel som A Link To The Past? Det kan man göra på många vis, men jag har gjort så här:

  • Jag har gjort den klassiska logon från spelets fodral. Texten var en ren utmaning.
  • Jag ville dela in magiska ögonblick från A Link To The Past. Det finns så många, men det fick bli begränsat. För mycket skulle bli over the top. Jag valde fighterna mot Helmasaurus King i Palace Of Darkness, och mot Ganon. Mötet med Great Fairy är också ett vackert ögonblick. När Link tar upp Master Sword i Lost Woods är så viktigt – därför tog jag med det. Sen ville jag visa Hyrules vackra gräsmiljö, så jag tog ifrån en del just utanför Eastern Temple (ja, den bilden där Link tittar på en grotta och en blå soldat patrullerar.)
  • Sedan ville jag göra en egen version av Link, i sin röda trikå, med Triforce i sitt grepp.

Det blev ett kul kollage, eller hur? Jag skulle kunna ta med mer bitar men det får faktiskt vara bra så här. Less is more, som amerikanerna säger. Jag hoppas ni gillar den här bilden, för den här gjorde jag för ren kärlek till ett magiskt spel.

One thought on “”Pieces of Legend Of Zelda: A Link To the Past”.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

