Teckning: Anne Hathaway.


Jag har länge försökt mig på en bild på skådespelerskan Anne Hathaway, men det har mest gått åt pipan. Varför vet jag riktigt inte. Jag har väl haft otur. Men nu har jag bestämt mig att verkligen göra klart henne en gång för alla. Så här blev då mitt porträtt av Anne Hathaway.

Jag fann ett riktigt fint porträtt på henne i en röd klänning med massa rosor. Annes särskilda drag är hennes stora leende, mörkbruna hår och hennes stora rådjursögon. Det var viktiga saker att få till, och det var inte lätt. (särskilt när tuschpennorna börjar bli svaga.) Men det gick bra till slut, och det roligaste att göra på teckningen var hennes rosklänning.

Att ha gjort klart Anne Hathaway är som en milstolpe för mig. Nu kan jag andas ut. På riktigt.

One thought on “Teckning: Anne Hathaway.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

