Teckning: Super Metroid-hyllning.


Super Metroid är ett fascinerande spel, och jag har känt länge att jag ville göra en bild av spelet i sig. Det blev en blandad bild från olika tillfällen, miljöer och ögonblick från Samus Arans tredje och bästa spel.

  • Två av spelets bossar, Ridley och den jättestora Kraid bjuder på magnifika bosstrider.
  • När Samus landar på Zebes är du ju renoväder. Det var en viktig scen att få med.
  • Många miljöer från Brinstar, Crateria och Norfair syns som bakgrund. Just bakgrunderna i Super Metroid är så vackert.
  • Några andra figurer är en Chozo-staty och naturligtvis Metroid-larven som blivit gigantisk.
  • Närbilden på Samus Aran är viktig, den är mörk och känslostark.

Teckningen är så detaljrik, men det var värt de många timmarna jag spenderat på bilden. Ju mer jobb, desto bättre resultat.

Den här teckningen är viktig för mig. För den har fått mig att inse en viktig sak, något som gjort mig illa till mods. Nämligen mitt självförtroende. Jag behöver verkligen ta tag i det.

Jag är så stolt över den här bilden, jag tycker att jag verkligen har gett Super Metroid den kärlek  spelet förtjänar.

Nu ska jag ta en liten paus – för att komma tillbaka med mer kraft och styrka. Det är jag skyldig mig själv för det har varit en stor teckningsvår. 30 teckningar är inte dåligt men mycket intensivt. Men jag kommer tillbaka med mer bilder snart! Det är ett löfte.

One thought on “Teckning: Super Metroid-hyllning.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

