Teckning: Jack Sparrow.


Vips kom jag tillbaka efter det lilla uppehållet.

Med bomber, dunder och brak så kastade jag mig i Karibien och tecknade av kapten Jack Sparrow.

Johnny Depps klassiska flummige kapten är älskad bland många, och jag hade en omröstning förra veckan på vad jag ska teckna av. Inte förvånande vann Jack.

Jag är riktigt nöjd med ansiktet. Det är hans ansiktsuttryck som är det viktigaste. Inte var det lätt heller för det var mycket detaljer som skulle spela in.

Håret var också en utmaning för hans rastaflätor tillsammans med de mörka, grå tonerna gjorde den här bilden riktigt petig att syssla med.

Varför gjorde jag den i svartvitt? Jag tycker det är en intressant konstform och Jack får ett annat djup i svartvita nyanser.

Jag är visst tillbaka. Vassare? Bättre? Det vet ag inte, men jag har fan roligare!

3 thoughts on “Teckning: Jack Sparrow.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

