Teckning: Farbror Fester.


Jag hade en omröstning på Facebook förra veckan där folk skulle rösta på vem jag skulle teckna härnäst.

Vinnaren blev då farbror Fester från The Addams Family.

Bilden är baserad på den gamla tv-serien.

Ett av Festers mest kända drag är ju att tända en glödlampa med munnen så jag ville göra en bild med det i sikte.

Svartvitt passar bilden bra eftersom tv-serien är svartvit.

Bilden tog inte heller så lång tid att göra, vad kan det ha tagit? Två timmar? Ja, det är det nog.

Hoppas ni gillar bilden!

 

Nu hade jag en omröstning till och där ville folk att jag skulle göra en annan ikon på vita duken – Clint Eastwood. Det här ska bli riktigt kul!

One thought on “Teckning: Farbror Fester.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

