Tecking: Clint Eastwood-kollage.


Clint Eastwood är en ikon för amerikansk film. En riktig hjälte. Många av hans filmer är rena mästerverk, som till exempel ”Dollar”-triologin.

Min hyllningsbild är ett sorts kollage med bilder från ”Dollar”-filmerna och ”Dirty Harry”.

Närbilden på honom när han röker sin cigarill var svårt att göra men det var riktigt kul att göra. Dirty Harrys bild där han håller i sin Magnum 44 var ännu svårare på grund av vinkeln på revolvern. Påminner en del om prästen med hagelgevär från Machete som jag gjorde i fjol. Till sist fann jag en cool bild på Clintan där han tänder en cigarill. Den var ett måste att få med på teckningen.

Jag vill tacka alla som röstade fram honom som teckningsförslag.

Nu blev jag sugen på att göra en spelteckning igen efter några porträtt.

One thought on “Tecking: Clint Eastwood-kollage.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

