Teckning: Riddare från Dark Souls. (hyllning till Angelica Norgren.)


Ibland är det spännande att prova att teckna något från en värld man inte upptäckt. I det här fallet så fann jag denna häftiga riddare från spelet Dark Souls.

Denne mörke riddare omgiven av eldlågor är mycket detaljerad och har många gråskalor. Utmaningen var att få till alla schabloner på rustningen.

Jag älskar att hålla på med detaljer, så denna bild var riktigt kul att göra.

Dark Souls-bilden är en hyllning till P3 Spels programledare Angelica Norgren, eftersom hon är en grym gamer och en härlig personlighet. Hon pratar mycket om spelet på bland annat Twitter, därför tog jag ett motiv från detta spel.

Nästa gång är det ett porträtt, men jag ska fortsätta i tv-spelens värld. Jag ska ge mig i kast med mångas idol och även min. Shigeru Miyamoto!

4 thoughts on “Teckning: Riddare från Dark Souls. (hyllning till Angelica Norgren.)

    • Jag har absolut ingen aning hur spelet är, men jag tyckte att artworken på denna ridadre är awesome. Jag är glad att du gillar denna riddare, tack Robert 😀

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

  2. Pingback: Teckning: Ezio från Assasin’s Creed. « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

