Teckning: Elin Arvetegs önskemål! (också en hyllning till både Elin och Robert Arveteg.)


Jag har nu fått önskemålet från vinnaren i min porträttävling; Elin Arveteg.

Hon ville ha ett dubbelporträtt på sig själv och hennes make Robert. Men det räckte inte med det.

Hon ville dessutom att de skulle se ut som Batman och Catwoman. Vilken fantastisk idé tyckte jag!

Så här blev då resultatet:

Annorlunda versioner av serietidningslegenderna?

Men det här var riktigt roligt att göra. Utmaningen var att få till Roberts och Elins personliga drag, men också att få ihop allt. Särskilt Elins hår var riktigt svårt att göra. Hon fick lite vildare hår än på fotot jag kollade på. Robert ser ut som en riktigt snäll Batman. Men det beror på att han är en fantastisk snäll människa.

Tack snälla Elin för du gav mig denna utmaning!

Det här är också en hyllning till makarna Arveteg för de är helt underbara personer och för att de är vänliga. Jag är hedrad att få göra den här bilden. Det har de förtjänat och mycket mer än så. De kommer att få denna bild för det är ju Elins vinst från porträttstävlingen.

Grattis till er båda! Och tack!

3 thoughts on “Teckning: Elin Arvetegs önskemål! (också en hyllning till både Elin och Robert Arveteg.)

    • Idéen är fantastisk. Elin ska ha eloge för idéen. Tack så hjärtligt mycket för att du gillade bilden 😀

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

