Akvarellmålning: Juliet Starling från Lollipop Chainsaw.


Akvarell är något jag är ovan med, jag har inte gjort en akvarell sedan gymnasiet faktiskt.

Eftersom jag gjorde en oljemålning tidigare idag så lyckades jag finna akvarellfärger också.

Jag tänkte – äh vad fan?

 

Så här blev min akvarellmålning på Juliet Starling från Lollipop Chainsaw.

Vilka färger!

Jämfört med oljefärgerna var detta mycket tunnare att måla med. Men jag hade mer färger att barbeta med – men några av färgerna var blaskiga, som vit och lila.

Först skissade jag upp Juliet, Nick, motorsågen och zombiens huvud. Sen målade jag allt med akvarellfärger. Till sist finputsade jag detaljer med tusch.

Det som jag hade svårast med var Juliets lår och även bysten var inte det lättaste att få till. Jag blev tvungen att förenkla ”San Romero Knights”-texten rejält på grund av att jag inte är van med akvarell.

Tuschen gav de ljusa färgerna skärpa.

Jag är ändå nöjd med denna för det är den bästa akvarell jag gjort.

Jag hoppas ni tycker om denna bild.

Jag kan nog göra mer akvarell – och oljemålningar i framtiden. Men det är på lärdomsfasen fortfarande.

Jag utvecklas mer och mer – eller vad säger ni?

One thought on “Akvarellmålning: Juliet Starling från Lollipop Chainsaw.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

