Oljemålning: ”Second Player Waiting”.


Oljemålningar är något jag inte gör så ofta. Det är bra att få ihop fina färger med men det är väldigt svårt för mig att få till detaljer eftersom olja är så tjockt.

Men idag beslutade jag mig för att göra en oljemålning.

Väldigt starka färger minsann.

Det här är alltså Luigi som står och tittar mot en – medan i bakgrunden hoppar Mario över en Pirahna Plant.

Men den här oljemålningen visar även något annat.

Luigi är det perfekta exemplet på spelare två – han står nämligen och väntar på att sin bror ska åka på stryk, så att Luigi kan ta plats på scenen.

Det är därför jag kallar den här målningen för ”Second Player Waiting”.

 

Men det som var synd med denna målning var att jag hade begränsat med färget. Visst, jag kan blanda till olika nyanser av färger men jag har ingen svart oljefärg.

För att vara en oljemålning är jag nöjd med denna eftersom jag är väldigt dålig på att måla med olja.

2 thoughts on “Oljemålning: ”Second Player Waiting”.

  1. Pingback: Akvarellmålning: Juliet Starling från Lollipop Chainsaw. « Sätrapôjk

  2. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

