Akvarellmålning: ”The Good, The Bad and The Ugly: Mushroom Kingdom Edition”.


Sedär!

Det blev en akvarell till!

Den här gången försökte jag rekonstrurera den där trippel-duellen från filmklassikern ”The Good, The Bad and The Ugly”, men jag har bytt ut trion med tre figurer från Svamprikets värld.

Jag hade bestämt mig tidigt att Bowser skulle vara den onde och Wario absolut vara den fule. Mario som den gode? För självklart.

Jag valde istället Peach eftersom det ger bilden en helt annan kontrast.

Akvarellens färger ger färgerna ett fint flyt – men eftersom jag är så ovan med det så är det ringrostigt.

Det blev en helbild av cirkeln där trion står beredd för att dra sina skjutvapen. Området är fullt av gröna rör istället för gravstenar. I mitten av cirkeln är det ingen sten, utan en 1UP-svamp.

Sedan är det då närbilder på alla tre, med sina skarpa blickar. Sen när började Peach att röka cigariller?

Det är kul att blanda filmvärlden med Nintendos värld. Det blir en helt annan innebörd.

Det här inlägget avslutas med just trio-duellscenen i ”The Good, The Bad and The Ugly.”

One thought on “Akvarellmålning: ”The Good, The Bad and The Ugly: Mushroom Kingdom Edition”.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

