Teckning: Cry-Baby.


Nu blev det filmbaserat motiv, det var ett bra tag sedan.

Jag och min sambo Malin tittade på den kultförklarade rockabilly-filmen Cry-Baby igår. Efter filmen fick jag bara rent spontant ren lust att göra en bild baserat på DVD-omslaget.

Cry-Baby Walker spelas av Johnny Depp – och ska jag vara ärlig:

Jag var rätt trött när jag tecknade bilden, så jag tycker inte att det är så särskilt likt Johnny Depp. Ena ögat blev lite felplacerat och jag hade svårt med hans mun.

Men jag är nöjd med att jag har fått till Cry-Babys karaktär och pondus. Det är det som var det viktiga med den här bilden.

Jag passade på att göra noter och lite figurer bara för att få fylla ut bilden. Det blev en pastellblå bakgrundsfärg, vilket passar bilden bra. Jag är också nöjd med Cry-Babys hår.

Jag må ha fått till Jack Sparrow bättre än vad jag fick till Cry-Baby, som båda spelas av Johnny Depp – men jag har ändå lyckats få till en hyfsad bild med hjärta. En lärdom har jag fått, teckna helst inga porträtt om man är trött.

One thought on “Teckning: Cry-Baby.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

