Teckning: ”Dawn Of The Dead”.


Jag älskar den klassiska filmen Dawn Of The Dead, det vill säga George A. Romeros version från 1978.. Den kultförklarade zombierullen är svårslagen på alla sätt och vis.

DVD-fodralet med den uppruttna zombien på omslaget är episk. Bäst är taglinen ”When there’s no more room in Hell, the Dead will walk the Earth”.

Självklart skulle jag göra en teckning av denna film!

Först blev det själva omslaget, med zombien i profil, filmens titel och taglinen. Till och med den engelska åldersgränsen 18 fick vara med.

När jag började att fylla i det svarta så insåg jag att det skulle bli en rätt så tråkig bild.

Då tänkte jag ta med ett par scener. Flyboy som zombie är en klassisk stund i filmens slut, likaså scenen där zombies sliter upp magen på en motorcykel-ligist. Tarmar dras ur magen och han skriker av smärta. Precis som i filmen.

Men de två bilderna fick en serietidning-stil med massor av svartvitt och rött för blodet.

Hela bilden är gjord i tusch förutom den röda bakgrunden eftersom det fick bli i akvarell.

 

Ni får ursäkta den dåliga bildkvalitén eftersom jag hade svårt att fotografera teckningen. Allt som var vitt blev för blekt. Kan det bero på den röda färgen eller den svarta?

Nåväl, den ser bättre ut i verkligheten. Men jag hoppas ni gillar den ändå!

One thought on “Teckning: ”Dawn Of The Dead”.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

