Min skämshög minskar.


För ett bra tag sedan skrev jag om min skämshög. En skämshög är en hög med ouppklarade spel som mest legat i en hög.

Varför har det blivit så?

Det har kommit så många spel på sistone att jag bärjar på något nytt innan jag klarar av något annat jag påbörjat. Jag vet inte riktigt varför det är så, för jag har alltid spelat klart ett spel innan jag börjar på något nytt. Men eftersom jag hamnat i en ”börja med ett nytt”-spelsyndrom så har högen växt.

 

Men nu börjar högen minska.

Jag klarade av Lollipop Chainsaw rätt enkelt, sen nötade jag mig igenom Mass Effect 3 med samma sparfil från Mass Effect 2. I våras försvann även LA Noire från skämshögen.

I förrgår klarade jag av två spel – först var det det otroligt sega men beroendesframkallande Crystal Defenders 2 på Wiiware.  Det kändes bra eftersom jag haft det i två,tre år. Sedan klarade jag äntligen av Dead Island. Det spelet är roligt men det är för långt för sitt eget bästa.

Men min hög är fortfarande rätt stor. Jag måste ta itu med Legend Of Zelda: Skyward Sword. Resident Evil 5 – särskilt med tanke på att Resident Evil 6 kommer i november så jag får sätta fart.

Vad mer?

Det tog mig ett år för att ta mig förbi en bana i Valkyria Chronicles, och nu har jag hamnat i en ny, svår bana. Men det ska inte ta ett år till!

Sedan har jag ju Pandora’s Tower, som lär ta många timmar. För att inte tala om Xenoblade….

 

Oavsett så minskar spelskämshögen. Det är jag väldigt stolt över.

Det är ungefär som att ta bort en massa trassel från ett garnnystan som trasslat ihop sig.

Kommentera

