Teckning: ”Lania’s 30th Anniversary”. (En hyllning till Anna ”Lania”.)


Hej igen!

Jag tänkte denna gång presentera en hyllning till min twitterväninna Anna ”Lania”, som nyligen fyllde 30 år. Det är därför jag kallar denna bild för ”Lania’s 30 th Anniversary”.

Först gjorde ett porträtt av henne i svartvitt, undantag hennes ögon. När jag var klar med porträttet – som jag var nöjd med – så tyckte jag att hon förtjänade en liten fin bonus.

Anna är en fantastisk gamer och är en grym expert på RPG, hon skriver om sin favoritgenre på RPGaidenSå jag fortsatte med bilden, med karaktärer från olika rollspel.

Till vänster om Anna och hennes vinglas står Vivi från Final Fantasy IX, och på hennes högra sida gör Alicia från Valkyria Chronicles honör. Under Anna så promenerar Faris från Final Fantasy V. Längst upp till höger är Mercedes från Odin Sphere. Jag avslutade bilden med superskurken Sephiroth från Final Fantasy VII.

Men det är Anna som ska vara i fokus i denna bild, därför gjorde jag hennes linjer svarta medans alla andra fick ha mörkgrå linjer.

 

Teckningen är inte bara en hyllning till henne, det är också en födelsedagspresent – och nu finns teckningen i hennes ägo.

Jag hoppas att ni tycker om den!

Grattis på din födelsedag, Anna!

2 thoughts on “Teckning: ”Lania’s 30th Anniversary”. (En hyllning till Anna ”Lania”.)

  1. Tack igen Jerry! Jag är jätteglad för bilden, tycker den är himla fin, och jag är mycket tacksam att du ville lägga ner så mycket tid på en present till mig. Spelkaraktärerna är verkligen pricken över i. 🙂 Woho!

  2. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

