Teckning: ”Mega Man: Airman’s Turf”.


Jag har alltid fascinerats av Mega Man och hans magiska spel. Iallafall del 1-3 och del 9.

En av de roligaste banorna i spelet är bland molnen, blåsande jätteapor och fåglar. Ja, det är Airmans bana i Mega Man 2.

Det fick bli en bild där Mega Man står i en Vin Diesel-pose och med en arg min. Först tänkte jag göra en legion med många Mega Man-bossar men så tyckte jag – att det ska bli en fin bild baserat på Airmans bana eftersom jag gjorde Airman först. Runt omkring försökte jag få till banans utseende så likt som möjligt. De stora röda sakerna som det sticker taggar ut och in på. Thunder Lord med blixten i hand. Och så den där blåsande, feta apan.

Det är riktigt kul att hylla en av de bästa spelhjältarna någonsin på detta sätt. Jag hoppas ni njuter av bilden för det gör jag.

One thought on “Teckning: ”Mega Man: Airman’s Turf”.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

