Teckning: ”Jason Lives”-kollage.


Det var ett tag sen jag gjorde en bild. Egentligen har jag ett projekt på gång, men eftersom jag mest tecknar på jobbluncherna så var jag tvungen att göra något annat.

Det fick bli ett kollage från den sjätte filmen om Jason Voorhees; Friday The 13th VI: Jason Lives.

Varje del i bilden är från själva filmen.

  • Ögat med maggoten runt omkring är när blixten slagit in i Jasons kropp två gånger och återupplivat honom.
  • Jason med spjutet är precis innan introtexterna.
  • Scenen där Jason knäcker ryggen på sheriff Garris visar på hur brutalt stark han är.
  • Slutscenen där Jason hängs i kedjan under Crystal Lakes yta.

Det blev en helt okej bild med mycket skuggning.

Projektet då? Var inte orolig, jag håller på med den…

One thought on “Teckning: ”Jason Lives”-kollage.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

