Teckning: Rocky IV.


Jag älskar Sylvester Stallones filmsaga med boxaren och underdogen Rocky Balboa. (Femman är ett undantag.)

Det är mycket mer än boxning, utan en lång klättring från absoluta botten till respekt.

Den fjärde filmen, Rocky IV, är min favoritdel i serien för detta är Rockys tuffaste match – den mot Ivan Drago.

Jag har alltid fascinerats av filmens poster, där en sönderslagen Rocky inlindad i den amerikanska flaggan visar att han vunnit en kämpig match.

Den är visserligen patriotisk men ändå stilren. En riktig klassiker.

 

Det här är min tolkning av postern. Utmaningen i denna bild var att få till dragen och smärtan i Rockys ansikte. Men det fungerar rätt bra tror jag.

Jag gillar hur jag fått till flaggan och även boxningshandsken.

Hoppas ni gillar den också!

 

…nu blev jag sugen på att se Rocky IV bara för det.

One thought on “Teckning: Rocky IV.

  1. Pingback: Kalendertävling på g! Ni bestämmer vilka motiv! « Sätrapôjk – med teckningspennan i styrning mot film, musik & tv-spel.

Kommentera

