Teckning: Helghast från Killzone 3.


Det var ett tag sedan jag gjorde en tv-spelbaserad teckning, så jag beslutade mig för att göra en ganska hård karaktär.

Det blev en ondskefull Helghast från Killzone 3, i detta fall från spelets snygga fodral.

Det var länge sen jag pysslade med detaljer i en bild, och här fick jag verkligen testa med att fylla i så många detaljer i Helghastens stridshjälm.

Slangpartierna, muttrarna och framför allt nivåerna under ögonen fick jag hålla på med ett bra tag.

Det allra svåraste var faktiskt skuggningarna.

Nivåskillnaderna i Helghastens stridshjälm var så många att jag var tvungen att vara försiktig.

Bakgrunden var inte lätt heller, för han står ju i en snöstorm. Snöflingor som yrar överallt och grå bakgrund. (nu syns inte så mycket av den grå bakgrunden pga scanningens ljusa partier, men det ska vara en grå bakgrund, särskilt längst upp.

Jag hade skitkul att pyssla med detaljer i den här bilden, och jag är riktigt nöjd. Hoppas ni är det också!

På återseende!

One thought on “Teckning: Helghast från Killzone 3.

Kommentera

