Teckning: ”Gamers och Rosor III: A Gamer’s roots to Love.”


Jag har gjort det förut.
Två gånger.
Mina ”Gamers och Rosor”-bilder är hyllningar till tv-spel och Gamers.
En handkontroll är roten till en stor taggig klätterväxt som det växer färgglada rosor på. På varje ros var det något spelrelaterat.
Nu är det då dags för en tredje bild.
Men denna är annorlunda i jämförelse med föregångarna.
Här är ”Gamers och Rosor III: A Gamer’s roots to Love”.

20120926-121730.jpg
Jag funderade ut en helt ny strategi till denna bild. Att göra en slumpvis klätterväxt för tredje gången hade varit för enformigt.
Då fick jag en idé.
Jag skulle göra ett ansikte i bilden. Och vilket ansikte är mer känt i spelvärlden än Mario?
Den röda klätterväxten slingrar sig upp ur SNES-kontrollen och formar linjerna på Marios ansikte. Rosor fick bli hans keps. Löv blev hans ögonbryn och mustasch.
Det blev en del detaljer att fylla i men sånt gillar jag.

Det här är mer än en simpel hyllning till underbara Gamers.
Det här är en sorts uppmuntran och hyllning till själva kärleken till spel man haft sedan barnsben.
Men också en hyllning till de som står för vad de är.
Var inte någon annan – såvida du inte spelar någon annan i ett spel.
Var dig själv.
Det är det viktigaste.
Var stolt.
Jag är det.
Jag är stolt över er Gamers.
Jag är stolt att vara en gamer.
Tack.
Hoppas ni gillar denna hyllning.

5 thoughts on “Teckning: ”Gamers och Rosor III: A Gamer’s roots to Love.”

  1. Kommenterade på Helghast bilden som jag tycker är skitsnygg, men skulle egentligen ha kommenterat på denna. Gör iofs inget för alla dina teckningar är fina. Så säger det här med. Så jäkla awesome! ❤

Kommentera

