Teckning: Min granne Totoro.


Min granne Totoro är en otroligt charmig film, gjord av den geniale Hayao Miyazaki.

Filmens omslag, där Satsuki väntar på bussen i ösregnet bredvid den store Totoro, är otroligt snyggt gjord.

Efter att ha sett filmen – hur tusan kunde jag ha missat denna pärla? – så bestämde jag mig direkt att göra en hyllningsteckning av Min granne Totoros fodral.

Den här bilden ser så simpel ut men det är den inte. Ljussättningarna, skuggningar och färgerna har en viktig balans och det var svårt att få till rätt.

Det som tog längst tid var tveklöst ösregnet. Varje linje skulle se ut som det vore till gränsen på monsun.

Mycket arbete men det var det värt för att få till den rätta känslan.

One thought on “Teckning: Min granne Totoro.

  1. Pingback: Teckningarna som kommer att hamna på kalendern 2014: Era val! | SÄTRAPÔJK - Sveriges heta gamertecknare!

Kommentera

