Gamex om drygt tre teckor. Peppen och förhoppningar!


Om drygt tre veckor, närmare sagt den 1:a november slår portarna upp för årets Gamex.

Det kommer att bli riktigt intressant att få frossa åt sig alla spelnyheter som visas under de fyra dagarna som denna mässa utspelar sig på.

Tyvärr kommer jag att vara med på två av dagarna, torsdagen och fredagen, men något ska jag kunna hinna upptäcka och förhoppningsvis att få spela. Jag var inte med förra året, men hörde att det var jättemycket folk som var på mässan, nästan 30000 besökare. Det är riktigt imponerande, och jag tror och hoppas att det blir mer besökare i år.

Det här hoppas jag på att få göra eller få se på Gamex 2012:

  • Se på cosplay. Att få se folk klä ut sig till kända figurer från animé, tv-spel och japansk populärkultur kan vara en minnesvärd upplevelse.
  • Wii U dyker upp på mässan och jag hoppas att få testa denna konsol. Jag är mest nyfiken på ZombiU men också på New Super Mario Bros U. Här räknar jag med köbildning.
  • Ni No Kuni ska finnas på mässan. Spelet jag längtar efter mest av allt just nu verkar så sagolikt, jag har chansen här att se det på en mässa.
  • Mingla och få prata med gamers på mässan. De flesta som kommer dit har samma intresse; spel.
  • Att få upptäcka mer intressanta spel som jag inte hade någon som helst aning om.

Jag kommer att blogga från de dagar jag kommer att vara med på Gamex. Mina upplevelser, upptäckter och andra åsikter kommer att tas upp i inläggen. Jag är rejält peppad inför Gamex 2012. Och det är ungefär tre veckor kvar. Det ska bli så jävla kul!

Ses vi där?

Kommentera

