Teckning: Barack Obama.


Jag brukar inte rita något i politiskt syfte, men jag gör ett undantag denna gång. Att jag tecknade USA:s 44:e president Barack Obama är för att han är så otroligt karismatisk person.

Inom de fyra år han suttit som president, har han gett ett starkt intryck. Det är faktiskt imponerande.

Själva teckningen var väl okej tycker jag. Nu blev den ljusare när jag scannade in den trots jag försökte göra den mörkare. Den är alltså mörkare i verkligheten.

Jag är nöjd med formen på Obamas huvud, hans hår och öra. Ögonen var en utmaning men det var okej till sist. Det enda jag inte är riktigt nöjd med är hans näsa, den blev lite sned.

 

Jag hoppas i alla fall att ni gillar den här bilden.

2 thoughts on “Teckning: Barack Obama.

Kommentera

