Teckning: Halloween-kollage.


Halloween är en av mina favoritfilmer. John Carpenters skräcklassiker har fascinerat mig många gånger. Legenden om Michael Myers och hur han blev en skräckikon.

Den här hyllningsbilden är ett kollage från delar ur själva filmen.

  • Introts pumpa och text.
  • Unge Michael Myers med sin clowndräkt efter att ha mördat sin syster Judith.
  • Dr Loomis, väl spelad av Donald Pleasance.
  • Jamie Lee Curtis karaktär Laurie gav skådespelerskan den välförtjänta titeln ”Scream Queen”.
  • Annies hus, där Michael Myers står och tittar på, är en skräckslagen scen. Den var jag tveklöst sugen att ha med.
  • Till slut ”spöket”, dvs Michael som dragit på sig ett lakan och tagit Lyndas pojkväns glasögon.

Bilden är både i färg och i svartvitt. Det ger det hela en intressant ton. Jag gillar att jag har fått till en orange bakgrund i kontrast med den svarta.

Hoppas ni gillar den här bilden.

Trevlig Halloween!

Kommentera

