Sätrapôjks adventskalender: Lucka 1.


Hej, och hjärtligt välkomna till min adventskalender!
Jag tänker varje dag bjuda på en teckning varje dag som jag tecknar på ett gemensamt stort papper.
Varje dag är det en enkel teckning på ett önskemål från Gamers från Twitter.

Idag är det dags för den mycket charmiga @Tuve och hans önskemål: Simon Belmont från Castlevania.

20121201-070351.jpg

Jag valde att göra Simon i klassisk NES-stil men ändå få till lite enkla ansiktsdrag. Livmätarna och yxikonen är från originalspelet medans jag valde att teckna Simon och skelettet från Castlevania II: Simon’s Quest.

Tack @Tuve för att du ville att jag skulle teckna Simon! Jag är mycket hedrad!

Imorgon är det twittraren @El_Kebabo‘s tur!

3 thoughts on “Sätrapôjks adventskalender: Lucka 1.

Kommentera

