Sätrapôjks adventskalender: Lucka 3.


Hej igen!
Ni vet den där känslan man hade, eller fortfarande har? En nyfiken känsla som uppstår när det är en ny dag i december. Då får man ju öppna en ny lucka i sin adventskalender. Precis så känner jag när jag tecknar en ny bild inför den här kalendern. Och framför allt presentera dagens lucka.
Idag är det dags för twittraren @sussbulle.
Hon har önskat Kaede från Gamecube-spelet Killer 7.

20121203-060601.jpg

Jag har inte spelat Killer 7, men jag gillar den grafiska stilen. Jag försökte vara trogen just den stilen i denna teckning.
Det enda jag är lite missnöjd med är Kaedes ben. Posen var riktigt svår.
Annars njöt jag av att göra den här bilden!

Jag vill tacka @sussbulle eftersom hon önskat en färgstark karaktär som jag fick teckna! Tack så jättemycket!
Hoppas ni tyckte om dagens lucka och återkommer imorgon, för då är det den glada och karismatiska @FrancesBlaxell’s tur att önska något.

2 thoughts on “Sätrapôjks adventskalender: Lucka 3.

  1. Jag tycker faktiskt att hennes ben ser bra ut. Det är svårt att rita perspektiv. Jag tycker att du har lyckats bra med hennes proportioner, förutom att armarna har olika storlek och tjocklek. Jag gillar hennes ansiktsuttryck också, hon ser lite finurlig ut. ^^

    • Åh, nu såg jag att armarna var olika stora. 😝
      Proportioner är riktigt svåra, särskilt i en sån pose som Kaede har.
      Jag är ändå nöjd med bilden eftersom jag har en tidsplan att följa.
      Tack Anna, och roligt att du följer min kalender! 😀

Kommentera

