Sätrapôjks adventskalender: Lucka 8.


Hej!
Jag kan lätt säga att det här projektet är det mest utmanande jag gjort.
Åtta teckningar på åtta dagar. Sexton teckningar och sexton dagar kvar!
Det är tur att jag tycker om att teckna.

Idag är det twittraren @MariaMyhr som står för dagens önskemål.
Hon ville att jag skulle teckna Squall Leonhart från Final Fantasy VIII.

20121208-071508.jpg

Ibland går det bra att ändra på saker.
Jag tyckte att Squall såg lite pojkaktig ut eftersom han är rätt macho i spelet. Därför gjorde jag en macho-haka på honom.
Svårast med bilden var tveklöst hans jacka. Skinnjackor är alltid en utmaning. Men jag fick till det tycker jag.
Enda jag blev missnöjd med i teckningen var att Squalls vapen, en gunblade, har för kort skaft.
Jag är ändå nöjd med teckningens helhet.

Tack @MariaMyhr för att du ville att jag skulle teckna en karaktär jag spelat mycket med förr. Tack så jättemycket!

Imorgon på andra advent, står @NordicLania för dagens teckningsönskemål!

2 thoughts on “Sätrapôjks adventskalender: Lucka 8.

  1. Oooh, Squall! Kul att han fick en machohaka, jag tycker annars att han är ganska whiny. 😉
    Tycker verkligen att du har gjort ett bra jobb med jackan! Men även håret och hans gunblade ser riktigt fint ut. Bra jobbat Jerry!

Kommentera

