Sätrapôjks adventskalender: Lucka 9.


Hej!
Idag är det andra advent, och då är det snart halvvägs i adventskalendern.
Jag har nu märkt att jag troligtvis inte får plats med 24 bilder på samma tapetbit, så jag ska få till tolv bilder på denna och gör en andra med resten av de tolv bidragen.

Idag är det @NordicLania som önskat en bild, och eftersom hon älskar RPG så har hon önskat en karaktär från den genren.
RPG brukar ha fantastiska figurer och design och Linea från Stella Deus är absolut inget undantag.

20121209-073437.jpg

När @NordicLania visade mig vem Linea var så jag gripen av hennes design.
Jag visste att hennes magnifika kjol skulle bli utmanande eftersom det är fullt av detaljer.
Och de som känner mig vet att jag älskar att jobba med detaljer!
Jag gjorde skuggningarna på hennes överkropp med enkel blyerts.
Det här jobbet blev jag mycket nöjd med.

Tack @NordicLania eftersom du gav mig denna utmanande och riktigt roliga önskemål!
Imorgon är det @MarcShort som står för önskemålet!

4 thoughts on “Sätrapôjks adventskalender: Lucka 9.

  1. Men Jerry, så fin hon blev! Du har verkligen lyckats fånga hennes karaktär. Hon ser så ståtlig ut! Kjolen är jättefin och flätorna. Jag tycker att proportionerna ser riktigt bra ut! Gillar att du gjort hennes ögon lite mer asiatiska.
    Det här var verkligen en fin ”present” till min namnsdag. 🙂 Tack!

    • Jag är otroligt glad att du tycker om den här bilden!
      Jag tyckte jättemycket om att teckna Linea eftersom hon har så vacker design.
      Jag vill tacka dig för det här önskemålet och att du ville vara med!
      Tack så hjärtligt mycket!

Kommentera

