Sätrapôjks adventskalender: Lucka 11.


Hej på er!
Nu har det kommit till den elfte dagen i december!
Idag är det en spelförälder och en trevlig man, @Fyrfarsan, som önskat en tuff karaktär. Efter en liten diskussion så bestämde jag mig för att teckna Master Chief från Halo.

20121211-090035.jpg

Den här bilden är baserad på Halo 4’s omslag.
Det svåra med den här bilden var att få till alla nivåer och färger i Master Chiefs dräkt. Dessutom tror jag att han har fått rätt biffiga armar.
Jag har tecknat Halos hjälte några gånger, sist var det med Thomas Wiborghs huvud på.
Det är lika kul att teckna Master Chief varje gång eftersom han är en utmaning. Så tack, @Fyrfarsan eftersom jag fick ta i ordentligt med denna roliga bild.
Imorgon är det @NiklasSintorn’s tur!

8 thoughts on “Sätrapôjks adventskalender: Lucka 11.

  1. Riktigt snygg. Har själv försökt mig på att teckna spelkaraktärer, men det är inte så kul när jag var bättre som 13-åring än nu lika många år senare hehe. Finns det någon möjlighet att önska teckningar, eller är alla dagar fram till jul redan upptagna? 🙂

    • Hej! Vad roligt att du tyckte om den här bilden!
      Alla dagar är redan bokade, skrev ett tidigt inlägg om det i slutet av november.

  2. Okej vad synd, men har fått rikligt med inspiration till att börja teckna själv igen! 🙂 Riktig kanonidé att ha denna typ av julkalender, och det är ett riktigt gediget och bra arbete du lagt/lägger ned på det.

Kommentera

