Teckning: Min väninna Helena.


Hos Helena H.För ett tag sedan så fick jag ett jättefint teckningsönskemål.

En av min hemstad Torsbys mest omtyckta personer, Helena, ville att jag skulle teckna en bild av henne till hennes blogg.

Jag tyckte att det var en ära, så det gjorde jag utan att tveka.

Den här scanningen gör inte bilden rättvisa dock eftersom den är mörkare egentligen.

Helenas blus gav mig inspiration eftersom den har blommor. Då tänkte jag att det skulle komma en liten vindvåg med blommor, löv och blomblad i en vacker linje.

Jag valde ett svartvitt porträtt men jag gav henne blå ögon.

 

Vem är då Helena?

Jo, hon är en omtyckt av många, älskad av många fler, eftersom hon är en varm och glad kvinna. Dessutom är en mycket begåvad fotograf och bloggerska.

Ni kan se hennes blogg; Hos Helena H. Bli inspirerad av hennes vackra fotografier!

Kommentera

