Sätrapôjks adventskalender: Lucka 24.


Hej!
Nu är det äntligen julafton!
Under den här fantastiska resans gång har jag gjort 23 teckningar på 23 dagar baserade på 23 underbara Gamers från Twitters önskemål.
Idag är det min tur att visa vilken karaktär jag valt.
Det här projektet är ett eldprov, för jag har aldrig gjort något liknande förut. Jag tror jag har utvecklats som tecknare.
Men jag har haft jätteroligt!

Men vilken karaktär har jag valt? Nu är det inte lika genomtänkt som de 23 Gamers lysande önskemål.

Jag har valt Terra Branford från mitt favoritspel Final Fantasy VI.

20121224-062333.jpg

Det här är en speciell tolkning av henne. Jag ville fånga hennes elegans men ändå få henne lätt att känna igen.
Den röda klänningen.
Det gröna håret.
Hennes sjal.

Denna vinkel var inte lätt att få till. Sjalen var rolig att pyssla med. Möjligt fick huvudet en smal form.
En annan anledning jag valt Terra är naturligtvis hennes färger, som är julens färger. Rött och grönt.
En fint avslut på en underbar adventskalender.

Kommentera

