Nystart för min blogg 2013!


God fortsättning på år 2013!

Igår fyllde min sambo Malin 25 år, och hon fick jättefina gåvor! Bland annat en konsert med September, en symaskin, Lady Gaga-parfym och en jättetrevlig afton. Grattis älskling!

20130101-183801.jpg

Det här året är förändringarnas år.
För min personliga del så har jag gett ett nyårslöfte, och ett klassiskt sådant.
Viktminskning så klart.
Jag fann ett gammalt kort på mig, jag tror det är minst tio år gammalt. Där var jag så smal att revbenen märktes. Jag vägde som mest 60 kilo. På tio år, sedan jag började jobba på mitt nuvarande jobb, har jag gått upp 40 kilo. Jag väger alltså idag 100 kilo.
Mitt löfte är detta:
Inget godis.
Ingen sötdricka.
Inga kakor.
Ingen glass och tårta.
Inget sockersliskigt snask.
Hela året.
Jag måste gå ned i vikt, och kan jag klara detta så kommer jag må så bra.
Fast idag förstår jag hur en rökare som försöker sluta röka känner sig. Skitjobbigt. Det var ett kalas för Alva, min systerdotter, som fyller år idag. Tårta, kakor och dricka. Men jag orkade stå emot.
Det är ett kalas till, på söndag, då min dotter Alison fyller 1 år. Ska jag lyckas igen?

Den här bloggen kommer också gå igenom lite förändringar inom kort tid.
Givetvis blir det mer
teckningar, det är ju vad jag erbjuder er på denna sida.
Men jag tänker också stärka min sida som en kulturblogg. Mer film. Mer musik. Mer tv-spel. Mer konst. Mer Sätrapôjk!
Det kommer bli mer tävlingar i år. Jag kommer att komma med i alla fall en nu i januari.
Håll gärna ögonen öppna!

Jag ser fram emot en hel del i år!
Django Unchained. John Fogertys nya skiva med bland annat Foo Fighters. Ni No Kuni. Att få äga ett Wii U. Att få klart renoveringsrummet och få till element på ovanvåningen. Hobbit: Smaugs Ödemark. Tomb Raider. Man Of Steel. Top Cats nya skiva.
Med mera.
Jag tar steget i ett nytt och spännande år.
Välkommen till 2013!
Välkommen till en ny, förhoppningsvis förbättrad bloggsida, Sätrapôjk!
Med vänliga hälsningar, Jerry Olsson.

20130101-190551.jpg

One thought on “Nystart för min blogg 2013!

  1. Jag tror absolut att du kommer kunna klara att hålla dig undan sötsaker, men jag undrar om du inte går ut alldeles för hårt? 🙂
    Jag brukar tillämpa den kända 80/20 regeln. Dvs, sätt ett mål på 80%, och de andra 20% som man inte klarar av är helt oki. Det ger dig helt enkelt lite utrymme för när det kanske inte går att hålla sig borta från sötsaker. Det kan ju vara tråkigt att säga nej tack till allt som bjuds när det är kalas och liknande.
    Och det är oftast mycket lättare att klara sitt mål om man inte är så sträng. Att sätta ett mål som är så högt och där man inte tillåter ett endaste litet snedsteg kan få den motsatta effekten – att man istället frossar.

    På helgen får jag äta sötsaker. Man kan också välja godsaker som är bättre, mörk choklad t ex. Men det viktigaste av allt är att man inte äter i så stora mängder. Och jag har faktiskt märkt att mitt sockersug stillas efter bara några bitar smågodis, t ex. 🙂
    Ett bra tips till att gå ned i vikt är också att träna regelbundet (det räcker med en promenad på 30 minuter om dagen!) och se till att man förbrukar den mängd kalorier man stoppar i sig på en dag. Det finns en jättebra app som jag använder, den heter Shape Up Club. Ett perfekt hjälpmedel för att hålla koll på vad man stoppar i sig!

    Jag tror på dig Jerry. Det är jättebra att du har valt att satsa på det här. Det gör dig friskare och starkare så att du kan leka och orka med att vara en bra pappa och sambo. Du är också en bra förebild för dina barn. Så jag hejar verkligen på dig!

    Blir godissuget nån gång för starkt, drick ett glas vatten eller ät en frukt eller en yoghurt! 🙂 Se också till att inte ha en massa kakor och annat hemma, så blir frestelserna mindre. 🙂 Kram!

Kommentera

