Jag drömde att Bayonetta skulle vara med i nästa Super Smash Bros.


Ibland drömmer man skumma saker.

Det kan bero på mycket. Ser jag på en skräckfilm till exempel, så kan jag vara så säker på att jag drömmer mardrömmar.

Jag drömmer en del om tv-spel naturligtvis. Det är allt från spel jag spelat nyligen eller för länge sedan. Eller om egna påhitt.

Nattens dröm är ett exempel på det sistnämnda.

 

Trots jag var sjuk igår, orkade jag följde gårdagens Nintendo Direct, där det nämndes att Nintendo skulle visa upp lite grann om nya Mario-spel och det nya Super Smash Bros.

Innan jag kollade in konferensen så spelade jag Bayonetta för första gången på jättelänge. Det är fortfarande ett härligt spel med massor av button mashing.

 

Åter till drömmen.

 

Jag drömde att jag faktiskt såg det nya Super Smash Bros-spelet. Själva spelet minns jag väldigt svagt, fast det påminde om Super Smash Bros Brawl. Men det jag minns allra mest var en annorlunda gästkaraktär.

Bayonetta.

Hon sparkade, sköt med sina pistoler och gjorde sina akrobatiska konster.

Jag tror hon slogs mot Mario, Pikachu och någon mer. (som jag inte minns eftersom drömmen var rätt otydlig emellanåt)

Men så knäppt egentligen. Att man kan drömma såna saker, bara för att man spelat ett spel eller kollat på en presskonferens.

 

bayonetta-21Nu tror jag att det är rätt så osannolikt att Bayonetta skulle vara med i nya Super Smash Bros. Inte omöjligt, men osannolikt. However, så tror jag att hon skulle göra ett bra och intressant gästspel i Nintendos slagsmålskavalkad.

Jag kan dra likheter med Super Smash Bros och en godispåse med blandgodis. Mario är jordgubbsgelé, Peach är persikosnask med sockertopp på, Kirby är marshmallow, Samus är hård karamell med apelsinsmak. Ganondorf får vara cola.

Men om Bayonetta skulle vara med så skulle hon vara saltlakritset i Nintendos godispåse.

 

Hennes akrobatiska rörelser skulle göra henne till en snabb karaktär och teknisk, likt Zero Suit Samus. Om nu Nintendo skulle behålla Final Smashes, så skulle jag ha hoppats på att hennes Final Smash vore något med hennes farliga hår. Ja, kanske inte så blodigt men det skulle bli rätt effektivt. Om taunts är kvar, så måste ju hennes taunt vara ”You want to touch me”? med sin härliga brittiska accent.

 

Som jag skrev tidigare, så är det väldigt osannolikt att Bayonetta dyker upp i nya Super Smash Bros. Fast det är inte omöjligt.

Det som skulle kunna tala för att hon har en möjlighet är att spelet Bayonetta 2 är Wii U-exklusivt. (än så länge antar jag) Om hon skulle vara med i Super Smash Bros så kanske folk får upp ögonen för henne och blir nyfikna på Bayonetta 2. Men vad vet jag? Det här är bara spekulationer.

Det som talar emot dock är att hon är en rätt extrem karaktär, eftersom hennes sexuella poser kanske inte passar in. Sedan har ju SEGA redan haft med en av sina karaktärer, Sonic, i Super Smash Bros Brawl. Om han återvänder i nya spelet vet jag inte.

 

Att en dröm kan få mig att fundera över saker och ting. Bayonetta i nya Super Smash Bros? Varför inte?

Kommentera

