Jag tänker på Trinity-filmerna efter Django Unchained.


Terence Hill som Trinity.

 

Terence Hill som den late, bekväme och skitige Trinity. Det är otroligt att han är en snabb revolverman.

Även om dammet lagt sig efter en kanonfilm, Django Unchained, tänker jag fortfarande på westernrullar.

Och inte vilka som helst.

Jag tänker naturligtvis på bägge Trinity-filmerna;

Trinity – Djävulens Högra Hand och Trinity Klipper Till Igen.

 

Dessa två filmer är klassiska westernkomedier med den kändo duon Terence Hill och Bud Spencer i huvudrollerna.

Visuellt påminner filmerna om vanliga spagettiwesterns men de har en så skön slapstick.

Bägge är bra på olika sätt men jag föredrar den första filmen mest.

 

Filmens inledning visar hurpass lat och bekväm Trinity (Hill) verkligen är. Lägg märke till musiken – ni känner säkert igen den från Django Unchained.

 

Jag älskar den inledningen, och uppföljandet av det som kommer. Hur Trinity retar sin bror Bambino (Spencer) till vansinne, de roliga slagsmålen och det utsökta fotot.

Båda filmerna är riktiga feelgood-filmer som tåls att ses många gånger. De är gömda pärlor som förtjänar att ses. Därför tyckte jag att det var kul att Tarantino använde sig av titelmusiken i Django Unchained.

Jag avslutar det här korta inlägget med den roligaste kortblandningen någonsin. (från Trinity Klipper Till Igen)

 

 

Kommentera

