Ströspelar Final Fantasy XIII.


Det var ett tag sen – två år tror jag. Jag provade Final Fantasy XIII och tyckte inte det var så värst kul. Det var tråkiga miljöer den första timmen jag provade spelet. Sedan har det stått still i som jag skrev nyss – troligtvis två år.

Eftersom jag klarat av spel som Bayonetta, Batman: Arkham Asylum och The Walking Dead behövde jag något att sitta och ströspela tills Ni No Kuni och Tomb Raider kommer.

Visst, jag kunde ju fortsätta med Xenoblade Chronicles. Legend Of Zelda: Skyward Sword. Fortsätta jaga gåtor och troféer i Batman: Arkham City.

Men så fick jag plötsligt lust att prova Final Fantasy XIII igen. Att ge Lightning en chans till.

Nu går det visserligen bättre, men det kändes segt. Det är verkligen vackert gjort men att springa på dessa grönbruna militärbaser i början var inte direkt en bra start. Det blev dock bättre när jag hamnade på kristallvattnets område. Där var det riktigt vackert och jag kunde nästan känna kylan. Jag la även märke till att fighterna är mer invecklade än vad jag trodde. Ändå vill jag lära mig, att uppgradera deras möjligheter, styrkor och magier.

VanilleSå här långt har jag blandade känslor när det gäller karaktärerna. Jag gillar Lightning, hon är hård som ankarspik. Hon har härlig karsima.

Sazh påminner lite grann om Shorty i Scary Movie, fast han är mer mogen och mycket klokare. Lite gulligt att han har en Chocobo i sitt hår.

Jag har väldigt svårt för både Hope och Snow. Det är för att de är såna stereotyper. Snow är så macho att man vill spy. Hope är en karaktär som vill säga något men inte vågar. Ha stake för fasen. Han kanske utvecklas under spelets gång men han imponerar inte på mig. Han är dessutom för deprimerande.

Däremot gillar jag Vanille. Hon är så sprallande glad att hon håller mitt humör uppe. Vanille är Hopes motsats. Hennes röst är kanske lite väl gäll och saknar den där mognaden som Lightning har, men det övervägs av hennes livsglädje. Jag gillar verkligen den här karaktären. Sjukt glad och uppiggande tjej.

Jag kommer att försöka mig på lite mer Final Fantasy XIII ända tills ett visst spel anländer hem i brevlådan. Ni No Kuni. Tills dess får jag lära känna alla dessa figurer och Coccoon lite till.

Final Fantasy XIII blev plötsligt bättre än vad jag trodde.

2 thoughts on “Ströspelar Final Fantasy XIII.

  1. Jag tycker förstås det är jättesynd att du väljer att spela sunkiga FF XIII istället för briljanta Xenoblade. Men men. 🙂
    Personligen klarar jag inte av Vanille. Pallar både Snow och Hope bättre. Hon gick mig verkligen på nerverna. Hoppas du tycker det blir ännu roligare framöver, annars vet du att du har ett Wii som väntar… 😉

Kommentera

