Teckning: The Walking Dead: Season 3.


20130211-204639.jpg

Jag är grymt intresserad av The Walking Dead.

Tredje säsongens omslag är grymt snygg, så jag ville ta mig an den.
Det blev en svartvit bild, och här skuggade jag med två olika tekniker.
Fängelset och himlen går enbart i blyerts, endast linjerna är ifyllda med en tunn tusch.
Både fängelsebussen och Rick har tjockare linjer för att de ska se ut som de står närmare vilket de ju gör. Deras skuggningar är ifyllda med olika grå tuschpennor.
Roligast med bilden var tveklöst bussen, den hade så roliga detaljer. Fängelset var den stora utmaningen, jag ser själv att vinklarna inte är det bästa jag gjort.
Men i helhet blev bilden rätt cool. Hoppas ni gillar den.

One thought on “Teckning: The Walking Dead: Season 3.

  1. Pingback: Teckningarna som kommer att hamna på kalendern 2014: Era val! | SÄTRAPÔJK - Sveriges heta gamertecknare!

Kommentera

