Teckning: ”Top Cats – Smashing To The Ground: Sätrapôjk editon”.


Image

Som de flesta vet gillar jag rockabilly. Dess simpla men fartfyllda musik har alltid fascinerat mig.

Jag har tecknat en bild av Top Cats förut, det vill säga förra året. Men då var det en begäran från gruppen själva.

Den här gången är det av eget initiativ.

Nu vet jag inte hur deras kommande skiva Smashing To The Ground kommer att låta i helhet, men jag gillar dess läckra omslag med den härliga röda bakgrunden.

Ja, jag skrev röd, fast teckningens bakgrund är grön.

Jag ville göra en egen variant av det här omslaget, fast det var en rejäl utmaning. Varje medlem i gruppen har särskilda ansiktsdrag och jag hade ett rätt dåligt foto att gå efter.

Men jag tror jag har fått till bilden rätt okej ändå. Skinnjackor dock är svåra att göra, särskilt när jag inte har ”rätt utrustning”.

Top Cats logotyp var inte lätt det heller. Den knepiga skrivstilen hade mycket vinklar så att få till dom hyfsat rätt var en utmaning.

Varför en grön bakgrund? Jag ville inte ha en vit bakgrund utan jag ville ha en läcker bakgrundsfärg. Ljusgrön är en mycket fin och underskattad färg. Men det räckte ju inte där eftersom det såg ju rätt tomt ut med de fem i gruppen och logotypen.

Då kom jag på idén att skriva titlarna på deras nya låtar och sprida ut dom.

Nu är den här bilden rätt ljus i jämförelse med den riktiga bilden. Men jag är nöjd med den! Hoppas ni rockabillydiggare gillar den!

Kommentera

