Teckning: Cinnamon från Rune Factory Frontier.


Cinnamon från Rune Factory Frontier.Jag har väntat i lång tid att få göra den här teckningen. Men jag har aldrig fått rätt tillfälle. Förrän nu.

Jag älskar Rune Factory Frontier, och en av mina favoritkaraktärer är den tystlåtna men kloka magikern Cinnamon.

Hon verkar butter men ta tid att känna henne. Hon är rätt smart.

 

Cinnamon har härliga kläder och ett jättefint hår. Det skulle bli riktigt underhållande att få teckna henne. Men jag blev rädd att det skulle bli fel. Jag tyckte huvudet var för stort i början, för hon är ju mellan 17-20 år. Inte 5. Men jag fick rådet att göra axlarna bredare och ena armen större. (Tack Lania!)

För första gången på länge sket jag i att använda skuggtuschpennorna. Det skulle bli helt fel när det gällde den här bilden.

 

Jag är jävligt nöjd med den här bilden. Så nöjd att jag personligen kallar detta en av mina favoriter. Det känns som jag verkligen lyckats rätt denna teckning helt rätt!

Jag hoppas ni gillar den!

One thought on “Teckning: Cinnamon från Rune Factory Frontier.

  1. Pingback: Teckningarna som kommer att hamna på kalendern 2014: Era val! | SÄTRAPÔJK - Sveriges heta gamertecknare!

Kommentera

