Om en månad är jag 33 år. Är det dumt att önska sig saker när man är medelålders?


Jag blir lite kluven när jag får en viss fråga varje år:

– Vad vill du ha när du fyller år?


Varje gång jag får den frågan blir jag nollställd. Jag vet ju vad jag vill ha men får jag den frågan brukar det oftast bli svaret ”ingenting”.
Jag tycker det är så förargligt att svara på den frågan. Dels för att jag innerst inne vet vad jag vill ha. Dels för att jag inte vill få folk att tro ” det är för dyrt”. Istället låter jag bli att svara på den frågan.

Men egentligen, varför skulle jag skämmas att önska vad jag vill ha? Det är ju bara önskemål. Och alla har ju rätt att önska.
Oavsett ålder.
Jag vet inte om hur många det är som tänker som jag, men jag är säker på att det finns några.

20130225-073229.jpg

Jag avslutar med en skriven lista på vad jag önskar mig, för varför skulle jag skämmas för det?

En digital teckningspenna. Jag vill lära mig att teckna på datorn, för jag tror det finns oanade möjligheter för mig. Helst märket Wacom.
Den hela samlingen av Star Wars-filmerna på Bluray.
En ny handkontroll till Playstation 3, så man kan lira multiplayer hemma.
Mer tuschpennor, gärna olika gråskalor för skuggning.
Ett Nintendo 3DS.
Vore kul med ett Wii U med New Super Mario Bros U – helst en svart. (Premium)

Som sagt, de flesta kostar några kronor – men det är bara önskningar.

Kommentera

