Teckning: Elsa från L.A. Noire.


 

Elsa.

Elsa.

Rockstars kriminalspel L.A. Noire är inte ett perfekt spel, men de ska ha pris för dess stämning. Hela spelet har den sanna 1940/1950-talsandan med maffia, mord, Bogart-referenser och vacker jazz-soundtrack.

Jag såg en vacker bild av Elsa, sångerskan som fångat Phelps intresse. Den tyska sångerskan i lila klänning framför sitt jazzband. Jag beslutade att teckna den bilden. Inte bara för att den var fin men också att jag gillar att pilla med små detaljer.
Elsas kropp och ansikte var utmaningarna. Ljussättningen blev jag nöjd med, kroppshållningen likaså. Däremot blev jag inte helt nöjd med ansiktet.

Men jag fortsatte att teckna, och med jazzmusik påslaget fick jag mer inspiration och inlevelse när jag tecknade.
Förutom ansiktet så är jag mycket nöjd med teckningen!
Hoppas du gillar denna.

Kommentera

