Nu lägger jag ned Twitter för gott.


Twitter är en kul sida där man skriver sina åsikter, med få tecken. Rätt praktiskt på ett sätt men opraktiskt också.

Förra året slutade jag med Twitter eftersom jag hade så mycket saker att göra – att jag inte skulle hinna med sidan. Men jag kom tillbaks för jag saknade de härliga debatterna om tv-spel, film eller till viss del politik.

Men de senaste månaderna har jag känt att det blivit tråkigare. De flesta jag skrivit till ser jag knappt eftersom de är rätt upptagna med annat. Vilket jag är glad för deras skull för alla behöver klättra upp på stegen. Jag började bli uttråkad efter december, efter min adventskalender. Den känslan påminde om att städa upp efter en vild fest.

Jag har faktiskt rätt mycket att göra nu med, dels är min blogg större än någonsin. Dels har jag ju kontakter på Facebook och Instagram. Jag provade att trappa ned på twittrandet eftersom jag tyckte att jag mest twittrade en massa onödig skit. Det gjorde till och med mig uttråkad.

Få visste om detta, men för några dagar satte jag en gravsten på mitt Twitter-konto. Nu har jag fått nog. Alla jävla spambotar. Upprepningar av Twitter-skämt som visades för några veckor sedan. Nu finns det spambotar på Instagram också och Facebook har sina dåliga sidor. Men jag har mer kontakter på de två sidorna än på Twitter. Därför offrar jag den blå kanariefågeln. Ja, jag har sagt att jag ska lämna Twitter för ett år sen. Men den här gången är det permanent. Jag kommer inte tillbaka dit. Aldrig.

Jag kommer att sakna några av de kontakter jag hade på Twitter, men jag är glad att några finns kvar på Instagram och Facebook.

Twitterfågeln i mosaik.

Nu kanske ni vet vad teckningen ”Cutting The Strings” betyder.

3 thoughts on “Nu lägger jag ned Twitter för gott.

  1. Jag har också märkt att det har hänt nåt med Twitter. Eller snarare att det har hänt nåt med oss som använder Twitter. Mycket av Twittrandet har ersatts av Instagram tror jag, där man kan ta sin bild, skriva mer text och få enkel feedback.
    På nåt sätt har jag blivit bättre på att blogga den senaste tiden och det är positivt tycker jag. Det finns fortfarande personer jag verkligen tycker om på Twitter, även om vissa fallit bort med tiden.
    Facebook kommer jag nog aldrig börja använda igen, jag tycker så illa om utseendet och funktionerna. Det är skönt att ha en blogg att komma hem till och dit andra kan komma på besök. Det är inte lika hastigt och ytligt som i andra social forum.
    Och visst känns Twitter ibland bara som en jakt efter fler följare. Än har nog Twitter inte spelat ut sin roll för min del, men visst märker jag att jag använder Twitter mycket mindre än tidigare.
    Lycka till med allt Jerry, vi syns på nätet.

Kommentera

