Paketet från Singapore!


Ibland har man rätt tur. För ett par veckor sedan läste jag en länk som Angelica Norgren från P3 Spel hade delat med sig på Facebook.
Det var rea på speltillbehör och var grymt imponerad av den. Jag beställde en röd Dual Shock (handkontroll) till mitt Playstation 3:a. Priset var riktigt imponerande; 140 kr. En ny kostar ju för tusan 400-600 kr – och dessutom var inte frakten så hög heller så jag slog till.

Idag kom då paketet och jag blev rätt överraskad att den kom från Singapore(!)

20130319-155208.jpg

Lite kul att få paket från utlandet. Men lite läskigt är det ju ifall det kommit något obehagligt. Men det gjorde det ju inte.

20130319-155403.jpg

Det var allt en handkontroll till Playstation 3 som kom.
Men nu var jag rätt medveten att det inte var ett original för kontrollen hette Double Shock III istället och inga logotyper från Sony var med. En kopia helt enkelt.
Jag brukar vara skeptisk mot kopior efter de är av sämre kvalité än original. Särskilt om det står Joytech på det – jävla skitgrejer. Jag minns att jag köpte ett minneskort (Joytech) till Gamecuben som formaterade sig ofta. Kontrollkopian – ej Joytech – var bättre som tur var. Annars har jag haft otur med schabbiga handkontroller och minneskort.
Men jag tycker denna kontroll är rätt okej. Helt okej som andraspelarkontroll.
140 kronor är helt acceptabelt. Dessutom är den läckert röd!

20130319-160108.jpg

Kommentera

