Årets spelbloggnomineringar 2012: Här är Sätrapôjks val.


Nu har Level 7 varit i farten igen och nominerat årets spelblogg, spelskribent, tidning och podcast.

Äntligen.

Men åter igen har de nominerat flera stycken jag absolut inte skulle lägga min röst på – särskilt på skribentsidan. Det är nog för att jag inte följer vissa sidor, och inte håller med vissa personers åsikter.

Jag har dock valt mina favoriter och med de här motiveringarna:

  • Årets speltidning är för mig LEVEL. Den står för kvalité, som den gjort under många år. Annars så läser jag inte så värst många tidningar.
  • Årets spelblogg är en färsk nykomling. Hadoken har imponerat på mig med sin snygga design och mycket talangsfulla skribenter som brinner för det de gör. Jag tror de har framtiden på sin sida.
  • Årets spelpodcast är utan riktig konkurrens P3 Spel. Proffsiga talare och intressanta inlägg och så är det riktigt fräscht. Det märktes bland annat för deras expertis när de spelade in med publik på Gamex.
  • Årets skribent är för mig den utmärkta och orädde Kerstin Alex. Hon vågar såga ett spel i en populär spelserie om hon vill, och med sin härliga ordvokabulär så gör hon det med finess. Helt välförtjänt får hon min röst.

Dock undrar jag hur Level 7 tänkte när de nominerade. Jag saknade till exempel makarna Arveteg från Svampriket – deras artiklar får mig att ta en djup funderare. Kraids podcast saknades på podcastnomineringen – men nästa år tror jag de kommer att vara med.

Däremot var det kul att de tog med ett par nya för i år – särskilt Hadoken som är helt nya.

2 thoughts on “Årets spelbloggnomineringar 2012: Här är Sätrapôjks val.

Kommentera

