Digital teckning: Peach – The Naked Truth. (innehåller naket)


Nu är det då dags att presentera mitt första verk med min digitala teckningspenna.

Jag satt mest i början och lekte med pennan och dess funktioner.

Till slut ville jag göra något och resultatet blev då detta:

copyright Jerry Olsson, den 28:e mars 2013

copyright Jerry Olsson, den 28:e mars 2013

Jag valde en ”smooth canvas”-bild och använde mig av oljefärg, airbrush och lite ink pen till detaljer.

Den här bilden av Peach är egentligen bara ett test och den har både fördelar och nackdelar.

Huvudformen är lite konstig och ögonen är för långt ut. Det är jag medveten om. Armarna är olika stora dessutom. Men det gör inget, jag är ändå rätt nöjd med den första bilden med digital teknik. Det jag gillar med bilden är att jag kunde leka med färger och våga provskugga med andra nyanser, till exempel hennes hals och bröst.

Nu är då frågan varför jag målade Peach med bar överkropp? Jag ville prova att teckna en känd figur och dessutom ge mig en själv en hygglig utmaning. Kvinnors överkroppar med byst, axlar och hals är svåra att teckna men jag gillar utmaningar.

 

Jag hoppas ni gillar mitt första digitala verk och att ni ser fram emot fler.

 

Kommentera

