Min nya hjälpreda när jag ska teckna.


Det är skönt att förnya sig. Jag tycker att det behövs då och då.
Jag har varit sugen på en digital teckningspenna till dator länge nu, för det ser så kul ut. Jag tror man kan göra riktigt fin konst av det, min väninna Lania är en fantastisk konstnär. Hennes bilder med digital teckningspenna är otroligt vackra.

Nu har jag inskaffat en digital teckningspenna, av märket Wacom.

20130329-062123.jpg

Vilken skönhet. En fin platta i silverfärg och så den ergonomiskt sköna pennan.
Det är lite knepigt att använda pennan men det är för att jag är ovan. Lite träning bara så går det nog vägen.
Jag installerade ett coolt program som man kan använda sig av oljefärg, vattenfärg, airbrush och annat digitalt. Dessutom kan man välja underlag, så att det ser ut som en riktig tavla. Läckert.
Jag provade att teckna en bild igår kväll. Det gick sådär men det var riktigt kul. Träning ger färdighet.

Jag har nu en ny allierad som ska hjälpa mig med mina teckningsegenskaper. Underbart!

Kommentera

